Editorial - Τεύχος 244
Ουδέν κακόν αμιγές καλού

Τελικά, σήμερα, είναι ακριβώς και μισοάδειο και μισογεμάτο το ποτήρι της Ελλάδας.
Ο Τουρισμός πάει μάλλον καλά, οι Ευρωπαίοι, μάλλον θα μας στηρίξουν και θα μας δώσουν τη δόση, εφόσον βέβαια δείξουμε συναίνεση. Ούτε και αυτοί δεν φαίνεται να είναι ακριβώς σίγουροι για τις γενικές εξελίξεις. Κόντρες ΗΠΑ & Ευρώπης, δολαρίου & Ευρώ, ευρωπαϊκός Βορράς εναντίον Νότου.
Αυτό που θα μπορούσε να είναι καλό για την Ελλάδα και κυρίως για τους Έλληνες μέσα από όλη αυτή την ιστορία θα ήταν να αλλάξουμε τροπάριο. Έτυχε, τελικά, στη δική μας τη γενιά η ευκαιρία να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι ωραίο και με προοπτική για το μέλλον αυτής της χώρας. Να αλλάξουμε την κακή νοοτροπία μας. Πρώτα απ’ όλα να τελειώσουμε μια και για πάντα με το πελατειακό σύστημα και τη διαφθορά. Αυτό το πελατειακό σύστημα που λειτουργεί και υπάρχει από ιδρύσεως του ελληνικού κράτους, ευθύνεται για τα περισσότερα δεινά.
Να σταθούμε στα πόδια μας, όχι χωρίς τους ξένους, αυτούς τους διώξαμε σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό.
Να σταθούμε στα πόδια μας και να αντιμετωπίσουμε εαυτούς με ειλικρίνεια.
Να αποφασίσουμε τι θέλουμε και τι χώρα θέλουμε να κληροδοτήσουμε στους επόμενους. Να αποφασίσουμε πώς θέλουμε να χαρακτηρίζεται ο Έλληνας: ως έξυπνος και εργατικός ή ως δήθεν ξύπνιος και κομπιναδόρος.
Να δουλέψουμε με στόχους –όχι ότι η πλειονότητα των Ελλήνων δεν εργάζεται–, αλλά να δουλέψουμε συντονισμένα και με στόχους συλλογικούς για το καλό όλων μας. Να μην ψοφήσει καμία κατσίκα. Η Πλατεία είναι όμορφη αλλά πρέπει να δουλέψουμε κιόλας και μπορούμε να το κάνουμε αποτελεσματικά.
Ο Τουρισμός και η Ελληνική Γαστρονομία, είναι δύο πυλώνες της οικονομίας και μπορούν να δουλέψουν και συνδυασμένα και καλύτερα. Είναι δύο καλά παραδείγματα για αποτελεσματική δουλειά. Το κέρδος που παράγουν και αφήνουν πρέπει να είναι αποτέλεσμα προσφοράς καλού προϊόντος που θα έχει ικανοποιήσει τον πελάτη.
Η Ελλάδα είναι ακριβή, συγκρινόμενη με άλλους προορισμούς, αν το τουριστικό προϊόν και τα εξαιρετικά ελληνικά προϊόντα δεν ανταποκρίνονται και με το παραπάνω στην τιμή χρέωσης, δεν θα συνεχίσουμε να έχουμε επισκέπτες. Σήμερα όσο ποτέ, πρέπει οι πελάτες που μας τίμησαν με την επιλογή τους να φύγουν ευχαριστημένοι και να ξαναέρθουν. Αν οι επισκέπτες φύγουν με την εντύπωση ότι τους κοροϊδέψαμε, είναι απλώς ζήτημα χρόνου η απώλειά τους, και ο χαμένος θα είμαστε βέβαια εμείς.
 
Καλή δουλειά και καλά αποτελέσματα.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΟΥΣΟΥ
ΤΡΕΧΟΝ ΤΕΥΧΟΣ
ΤΕΥΧΟΣ 266