Editorial - Τεύχος 235
“Destination Europe”

Σήμερα, στο ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου, όλα δείχνουν ότι δεν υπάρχουν ασφαλείς προβλέψεις για τις αφίξεις και ακόμη περισσότερο για τα έσοδα, ενώ τα μέτρα δημοσιονομικής πολιτικής προβλέπεται να μειώσουν τον εσωτερικό τουρισμό. Σήμερα είναι ίσως η κατάλληλη στιγμή για συστράτευση όλων των φορέων σε μία συμμαχία για τον τουρισμό, με στόχο την αντιστροφή της αρνητικής εικόνας για την Ελλάδα. Η επίτευξη αυτού του στόχου μπορεί να έχει εξαιρετική επίδραση στο τουριστικό προϊόν της χώρας. Ο τουρισμός, όπως συχνά έχουμε αναφέρει στο περιοδικό «Τουριστική Αγορά», είναι ο βασικός μοχλός εξόδου της χώρας από την κρίση.
 
Πρόσφατα ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, σε συνάντηση του με τον πρόεδρο του ΞΕΕ, δήλωσε ότι θα ηγηθεί πρωτοβουλίας για την ανάδειξη του κυρίαρχου ρόλου του τουρισμού στην ελληνική οικονομία, καθώς και για τη θετική προβολή της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό.
 
Στην παρέμβασή της στην Ατυπη Σύνοδο Υπουργών στην Ισπανία, τον προηγούμενο μήνα, η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κα Αντζελα Γκερέκου, αναφέρθηκε στην παγκόσμια αγορά τουρισμού και στις συνθήκες που την επηρεάζουν, ειδικά σε αυτή την περίοδο οικονομικής κρίσης. Ανάμεσα στις προτάσεις της έθεσε ως προτεραιότητα την προώθηση του προγράμματος «Destination Europe» προς τις ανερχόμενες αγορές της Ασίας και της Αμερικής και την υλοποίηση του προγράμματος προσέλκυσης επισκεπτών προς την Ευρώπη, με συνέργειες γειτονικών χωρών, ιδιαίτερα στη Μεσόγειο. Μία άλλη σημαντική πρότασή της αφορούσε στο φετινό εορτασμό των 2.500 χρόνων από τη μάχη του Μαραθώνα, έναν εορτασμό ουσιαστικά της ίδιας της Ευρώπης, αφού αυτή η μάχη και η νίκη των Ελλήνων κατά των Περσών καθόρισαν τη σημερινή «δυτική» φυσιογνωμία της.
 
Τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα της χώρας και η άμεση ανάγκη επίλυσής τους δεν βοηθούν στην έγκαιρη λήψη προγραμμάτων προώθησης του τουρισμού. Σήμερα, όμως, απαιτείται αποφασιστικότητα και ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων. Απαιτούνται στοχευμένες ενέργειες προβολής και επικοινωνίας με ταυτόχρονο και συνεχή έλεγχο αξιολόγησης της απόδοσής τους. Απαιτείται καθαρή κατάρτιση του περιεχομένου των στρατηγικών προγραμμάτων τουριστικής πολιτικής, με συχνές και ουσιαστικές απολογιστικές εκθέσεις των στόχων. Μόνο έτσι θα μπορέσει ο τουρισμός να αναπτυχθεί και να βοηθήσει την ελληνική οικονομία να ανακάμψει.
 
Εμείς ευχόμαστε καλή επιτυχία και ασφαλώς θα συνδράμουμε!

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΟΥΣΟΥ
ΤΡΕΧΟΝ ΤΕΥΧΟΣ
ΤΕΥΧΟΣ 266