Editorial - Τεύχος 230
O καλός καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται
 

Τα κυρίαρχα ζητήματα που τέθηκαν ως άμεση προτεραιότητα για όλους, είναι η κλιματική αλλαγή και η ευθύνη που φέρει ο τομέας του τουρισμού για την προστασία του περιβάλλοντος, με το οποίο, άλλωστε, είναι άμεσα συναρτημένος.Στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, έχουν αρχίσει και στη χώρα μας να φαίνονται πιο έντονα οι επιπτώσεις της ύφεσης και της οικονομικής κρίσης. Σε αυτό το κλίμα έδωσε συνέντευξη τύπου η υφυπουργός Αντζελα Γκερέκου, στο πλαίσιο της WTM στο Λονδίνο. Αναφέρθηκε διεξοδικά στις γνωστές διαπιστώσεις για το μη βιώσιμο μοντέλο πάνω στο οποίο έχει αναπτυχθεί ο ελληνικός τουρισμός, στη χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών, στην περιορισμένη διαφοροποίηση του προϊόντος και στην ανεπαρκή κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού. Εκανε και σαφή αναφορά στην πολυπλοκότητα και στη δυσκολία που συνιστά η βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων στο μέλλον.Η κα Γκερέκου σημείωσε ότι χρειαζόμαστε μία μακρόπνοη στρατηγική. Ολοι θα συμφωνήσουν σε αυτό, καθώς και σχεδόν σε όλα τα σημεία της ομιλίας της.Σήμερα, όμως, απαιτούνται άμεσες δράσεις. Κανένας δεν αμφισβητεί τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η νέα κυβέρνηση, όμως, χωρίς δράσεις ναι μεν δεν θα γίνουν λάθη, αλλά ίσως βρεθούμε με πολύ μεγαλύτερο αριθμό μη βιώσιμων επιχειρήσεων που θα συνοδεύονται από ολοένα μεγαλύτερο αριθμό ανέργων.Πρέπει να αποφασιστεί συγκεκριμένη στρατηγική, θα είναι άλλωστε απ’ όλους αποδεκτή, χρόνος δεν υπάρχει για κωλυσιεργία. Πρέπει άμεσα να ξεκινήσει οποιοδήποτε πρόγραμμα για στοχευμένες δράσεις, ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν νέα τουριστικά προϊόντα, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθούν ως πανάκεια.Σήμερα πρέπει να ξεκινήσουν πολιτικές δράσεις υποστήριξης που δεν θα στοχεύουν απλά σε ευχαριστημένους επιχειρηματίες, αλλά στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος μας, με κεντρικό άξονα τις «πράσινες» δράσεις και το περιβάλλον. Ο συνεδριακός τουρισμός, ο αγροτουρισμός/περιβαλλοντικός και η κρουαζιέρα μπορούν να γίνουν πυλώνες του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, στηρίζοντας ταυτόχρονα την ελληνική οικονομία.Πρέπει επιτέλους να αποφασιστεί ο σχεδιασμός και να ξεκινήσει η στοχευμένη προβολή της χώρας και των επιλεγμένων προϊόντων στις ανάλογες επιλεγμένες αγορές.

Οι καιροί απαιτούν δράσεις.

 
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΟΥΣΟΥ
ΤΡΕΧΟΝ ΤΕΥΧΟΣ
ΤΕΥΧΟΣ 266