Editorial - Τεύχος 228
Η επόμενη ημέρα

 

Μουδιασμένοι οι εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων, οι επιχειρηματίες, τα στελέχη και η πλειονότητα των εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας, αναλογίζονται το επιχειρηματικό ή εργασιακό μέλλον τους. Οι επιχειρηματίες προβληματίζονται όσον αφορά στις επενδύσεις που έχουν υλοποιήσει, σε αυτές που πρέπει να πραγματοποιήσουν και στις αποδόσεις που ευελπιστούν αυτές να φέρουν. Τα στελέχη και οι εργαζόμενοι αναρωτιούνται τι τους επιφυλάσσει το επαγγελματικό και εργασιακό μέλλον τους στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και των επιπτώσεών της.
 
Η οικονομία είναι το Νο 1 θέμα της εκλογικής αναμέτρησης. Η πολιτική παράταξη που θα εκλεγεί, θα πρέπει να διαχειριστεί αποτελεσματικά το σύνολο των θεμάτων του χώρου, χωρίς νωθρότητα, απουσία δράσεων ή πλημμελή άσκηση των υποχρεώσεων που απαιτεί ένα αναβαθμισμένο και ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν.
Θα απαιτηθεί άμεση διαχείριση μεγάλων ζητημάτων, όπως το περιβάλλον και η οικολογική ανάπτυξη, η πρόληψη και αντιμετώπιση των πυρκαγιών, το ζήτημα των μεταναστών, το αίσθημα κοινωνικής ασφάλειας και όλα όσα δίνουν την εντύπωση αναξιοπιστίας του συστήματος.        
 
Ο τουρισμός, από τη φύση του, ως τομέας της οικονομίας που έχει αλληλεπίδραση με πολλούς τομείς, έχει ανάγκη συνεργειών και δράσεων πολλών Υπουργείων που οφείλουν να στοχεύουν στην υλοποίηση της γενικής κατεύθυνσης της πολιτικής της κυβέρνησης όσον αφορά στον τουρισμό. Γι’ αυτόν κυρίως το λόγο, όπως συχνά έχει ειπωθεί, είναι απαίτηση του τουριστικού κόσμου η θεσμοθέτηση εξωκοινοβουλευτικού υφυπουργού ή γενικού γραμματέα Τουρισμού με 5ετή θητεία και τις ανάλογες αρμοδιότητες.
 
Ο τουρισμός είναι ο τομέας της οικονομίας που δημιουργεί το μεγαλύτερο αριθμό θέσεων εργασίας, ενώ θεωρείται ο σημαντικότερος ίσως πελάτης για τη βιοτεχνία, τη μεταποίηση και την αγροτική οικονομία. Με στόχο την επανατοποθέτηση ενός ανταγωνιστικού τουριστικού προϊόντος στις αγορές με τα βέλτιστα αποτελέσματα, πρέπει επιτέλους και η λειτουργία και οι δράσεις του ΕΟΤ να εναρμονιστούν με σύγχρονα μοντέλα. Τέτοια λαμπρά μοντέλα είναι τo Maison de la France και το Visit Britain. Η λειτουργία ενός τέτοιου ΕΟΤ θα έχει ως βασικό αντικείμενο το marketing και την ορθή προβολή και εκπροσώπηση του ελληνικού τουρισμού στις ξένες αγορές.
 
Η πολιτική παράταξη που θα αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, πρέπει όχι μόνο να δηλώσει ενδιαφέρον για τον τουρισμό και το περιβάλλον, αλλά να προχωρήσει άμεσα σε ουσιαστικές αποφάσεις, ώστε να υπάρξει μέλλον. Η ορθολογιστική ανάπτυξη του τουρισμού άλλωστε θα σημαίνει και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
 
 
 
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΟΥΣΟΥ
ΤΡΕΧΟΝ ΤΕΥΧΟΣ
ΤΕΥΧΟΣ 266